"La música és el tipus d'art que és més a prop de les llàgrimes i la memòria". Segons Oscar Wilde, un dels dramaturgs més importants de Londres, la música està totalment connectada amb la part emocional de les persones, ajuda a controlar l'ansietat i estimula la comunicació amb l'entorn extern.
A més a més, està comprovat que el simple fet d'escoltar música també té beneficis físics. Ja que millora la coordinació motriu, responsable de la coordinació física i motora que permet que la persona pugui moure's, manipular objectes, desplaçar-se e interactuar amb els que la rodegen. També disminueix el ritme cardíac, pel fet que baixa la pressió sanguínia i els músculs es relaxen.
En conclusió, la música és una eina molt potent que es pot utilitzar en molts àmbits i, per descomptat, en l'àmbit de la gent gran.
A la residència La Rambla aprofitem qualsevol ocasió per escoltar i apreciar la música… ja sigui mentre preparem les taules per menjar, mentre realitzem exercici físic o quan participem als tallers de benestar i bellesa, entre d'altres.
Així mateix, quan gaudim de l'activitat que ens ofereix l'empresa d'ARTransforma, “Música i dansa per l’oblit”, cantem, ballem, descobrim i toquem instruments. Gràcies a aquesta activitat i a totes aquelles que desenvolupem en les que la música té un protagonisme especial, la salut física i cognitiva dels nostres residents es veu molt beneficiada.