Els centres geriàtrics La Vostra Llar Reig de La Garriga, Els Dàlies de Barcelona, Els Oliveres de Girona, Blanes de Girona, La Rambla de l'Hospitalet de Llobregat, Vora Balís de Sant Vicenç de Montalt i Voramar de Mataró col·laboren amb el Banc dels Aliments en la Gran Recollida d'Aliments.
En tots els centres La Vostra Llar trobarà espais habilitats perquè els que així ho desitgen puguin donar aliments a les persones necessitades.
La Gran Recollida d'Aliments és una campanya massiva de recollida d'aliments per a ajudar a donar resposta a les urgències alimentàries del nostre entorn que, per setè any consecutiu, organitzen els quatre Bancs d'Aliments de Catalunya.
El seu objectiu és informar i sensibilitzar a tota la ciutadania de Catalunya sobre la realitat de la pobresa al nostre país i afavorir una col·laboració continuada amb els Bancs d'Aliments durant tot l'any.
Es calcula que, actualment, un 20% de la població viu en risc d'exclusió social a Catalunya, una xifra que arran de la crisi econòmica s'ha anat incrementant.
Els aliments i productes més adequats per a la donació són llegums secs, pasta, oli, llet, llaunes de conserva de peix, aliments i bolquers infantils, xampú, crema d'afaitar, mocadors de paper …
A partir del dia 28 de novembre, un equip de voluntaris participarà en la classificació dels aliments que aniran arribant a la seu de cada Banc. La major part dels aliments provinents dels punts de recollida quedaran perfectament emmagatzemats, llestos per a ser distribuïts immediatament a les entitats d'ajuda social i, per tant, a les persones necessitades.
En la passada edició es van aconseguir recaptar 4.686 tones d'aliments bàsics en al voltant de 2.000 punts habilitats en 371 municipis. Esperem que enguany siguin moltes més.